W ostatnich latach firmy szkoleniowe dość mocno zarysowały swoją obecność w Internecie. Niezależnie czy chodzi o organizację konferencji online, czy o organizowanie stacjonarnych warsztatów w salach szkoleniowych — klienci bardzo często opierają wybór kursów oraz szkoleń na podstawie informacji znalezionych w sieci. To sprawia, że świadomi tego konkurenci przeznaczają coraz większe środki na marketing internetowy, który w założeniu ma przewyższyć pozycjonowanie strony przeciwnej.

W poniższym artykule podpowiemy nie tylko jak sprawić, aby nasze wydarzenie trafiło do jak największej ilości odbiorców, ale również jak sprawić, aby Ci odbiorcy wybrali właśnie Twoją firmę!

Zacznij od wskazania grupy docelowej

Kiedy zastanowisz się, kogo konkretnie chcesz zaprosić na swoje wydarzenie – będziesz także wiedzieć, za pomocą jakiego medium najlepiej będzie dotrzeć do wybranej grupy. Z pewnością najczęściej wykorzystasz Facebook, który jest zbiorowiskiem wszelkiej branży i osób w każdym wieku. Jednak możesz skupić swoją promocję również na innych źródłach reklamy tj. spot w radio, emisja krótkiego filmu w tv, kolportaż materiałów drukowanych, zakup reklamy outdoorowej — bilbordy.

Możesz udostępniać także informacje na swoich prywatnych kontach np. na Twitterze, Instagramie. To właśnie Ty jako pracownik wybranej firmy szkoleniowej jesteś najlepszą wizytówką swojej inicjatywy.

Promocja konferencji i szkoleń porady

Jak promować konferencje i szkolenia? – przykłady

1. Reklama w Google Ads – jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji

Realizacja kampanii digitalowych na platformach Google Ads wspiera sprzedaż biletów, rejestrację na wydarzenia i promowanie wydarzeń w wybranych lokalizacjach. Reklama tego rodzaju dociera do użytkowników, którzy już szukają określonych produktów lub usług, dzięki czemu przyspiesza to decyzję zakupową klienta.

2. Promocja w mediach społecznościowych

Obecność w mediach społecznościowych jest ważną składową skutecznego marketingu internetowego. Konieczne jest prowadzenie komunikacji za pomocą kilku kanałów. Przy ich wyborze pamiętajcie, aby stworzyć i wdrożyć jedną spójną strategię marketingową.

Z pomocą przychodzi tutaj content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści, dostarczających klientom użytecznych informacji. Zostańcie doradcami opierającymi się na fachowej wiedzy. Możecie wykorzystać do tego własny blog, zamieszczać treści na innych portalach, wysyłać newslettery czy publikować raporty. Jeśli przekonacie klienta, że zależy wam na zaspokojeniu jego potrzeb i zdobyciu jego zaufania, sam zechce skorzystać z waszych szkoleń.

Internet nie ogranicza się do Facebooka — za pomocą mediów społecznościowych spróbuj dotrzeć do klientów na LinkedIn, Twitterze, bądź YouTube.

Pamiętajcie, że nie należy ograniczać się do prowadzenia profilu marki na Facebooku. Obecnie coraz większą popularność zyskują portale biznesowe. LinkedIn przestał być giełdą ofert pracy i stał się przestrzenią, umożliwiającą nawiązanie wartościowych kontaktów biznesowych. Dynamicznie rośnie liczba użytkowników Twittera, a boom na video marketing sprzyja coraz większej popularności portalu YouTube, gdzie można publikować treści wideo, takie jak filmy eventowe promujące szkolenie lub konferencje.

3. Znajdź partnerów wydarzenia

Mając partnerów, zyskujemy automatycznie dodatkową promocję na ich portalach, a liczba odbiorców wydarzenia rośnie.

4. Współpracuj z Influencerami

Doskonale wiemy jak w dzisiejszych czasach działa współpraca z takimi osobami. Wybrana przez Nas osoba udostępnia informacje dotyczące konferencji dla swoich fanów, dzięki czemu zyskujemy kolejne grono odbiorców. Warto tutaj dodać, że organizując konferencję, należy wybrać Influencera, który powiązany jest z tematyką spotkania — najlepiej wiarygodnego eksperta w tej dziedzinie.

5. Zdobądź patronat medialny

Być może w zamian za reklamę w mediach, będziemy musieli zamieścić logotyp danej firmy na materiałach promocyjnych naszego szkolenia, jednak dzięki takiej współpracy zyskujemy kolejny wzrost liczby odbiorców wydarzenia. Warto i tu wybrać portale informacyjne, które działają w tematyce powiązanej z konferencją.

6. Uruchom swoje kontakty

Poproś o polecenie osoby, które Cię znają i wspierają na co dzień. Odezwij się do znajomych albo współpracowników z innych projektów. Mogą wykorzystać swoje kanały, żeby polecić Twoje warsztaty, np. w newsletterze, na facebookowym profilu lub stronie internetowej. W zamian możesz przekazać im zaproszenia.

Wskazówki przy planowaniu promocji Twojego wydarzenia

  1. Im lepiej dopasowany tytuł do tematu szkolenia oraz odpowiednio skonstruowany opis, tym większe szanse na pojawienie się szkolenia na pierwszych stronach przeglądarki internetowej.
  2. Poświęć trochę czasu na zredagowanie treści, jeśli naprawdę zależy Ci na sprzedaży szkolenia w internecie — nie popełniaj błędów, literówek — to wszystko ma wpływ na odbiór potencjalnych klientów.
  3. Dodaj najistotniejsze informacje o prelegencie wraz ze zdjęciem, które może dodatkowo zbudować bliższą więź z odbiorcami.
  4. Bądź Ekspertem w tym co robisz — nawet jeżeli bezpośrednio nie uczestniczysz w organizacji eventu, jego tematykę musisz mieć w małym palcu — orientuj się w szczegółach samej imprezy, jak i całej branży.
  5. Obserwuj i wyciągaj wnioski — miej oczy dookoła głowy!
  6. Zrób podsumowanie działań i zweryfikuj realizacje strategii — pomoże Ci to w przyszłości lepiej zaplanować kolejne wydarzenie.

Stale pojawiająca się konkurencja na rynku szkoleniowym sprawia, że coraz trudniej wybić się ze swoim produktem. Szczególnie że niektóre kursy i szkolenia z pozoru niczym się od siebie nie różnią.

Na decyzję Klienta będzie miała zatem wpływ wartość dodana usługi, czyli różnego rodzaju czynniki psychologiczne, takie jak sympatia czy zaufanie do danej marki. Innymi słowy, aby coś sprzedać, trzeba sprawić, aby Klient nas polubił, zbudować z nim więź. Taką możliwość daje spersonalizowany przekaz marketingowy. Indywidualnie dobrane treści i propozycje są bardziej skuteczne niż komunikacja skierowana do wszystkich. Pamiętajcie, nikt nie lubi być traktowany instrumentalnie, a klient doskonale zna swoją wartość. Trzeba się postarać, aby zaskarbić sobie jego zainteresowanie.

Oczywiście przy planowaniu strategii marketingowej dużą rolę gra budżet, jednak należy traktować to jako inwestycję w rozwój swoich usług.

Życzymy powodzenia!