Webinarium, seminarium online – co to takiego?
Webinarium to inaczej wykład prowadzony za pomocą narzędzi komunikacji elektronicznej. Swoją formą różni się nieco od materiałów spotykanych na kanałach YouTube. Podczas seminarium online istnieje możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym, a wszelkiego rodzaju dodatkowe aktywności tj. testy, quizy, ankiety sprawiają, że spotkanie jest znacznie ciekawsze i angażujące. Nie ulega wątpliwości fakt, że tego rodzaju realizacje sprzyjają również generowaniu leadów w środowisku biznesowym.
Obecnie istnieje wiele nowoczesnych narzędzi do przeprowadzania webinarów firmowych. Aby dotrzeć do naszej grupy docelowej, możemy też skorzystać z transmisji live dostępnych w mediach społecznościowych.

Korzyści z webinarów
1. Oszczędności
Jedną z wielu korzyści organizacji webinarów są oszczędności. Nie możemy tego samego powiedzieć przy szkoleniach tradycyjnych, gdzie za obecność każdej dodatkowej osoby musielibyśmy dopłacić. Dodatkowo, jeśli organizacja seminariów wchodzi w zakres naszych działań marketingowych, przechodząc na wersję onlinową, obniżamy wydatki związane z tym projektem.
2. Dotarcie do szerszego grona klientów
Spotkania online umożliwiają równy dostęp do ich treści dla każdego, niezależnie od miejsca, w którym obecnie przebywamy. Uczestniczenie w takim spotkaniu to także oszczędność czasu, którego w przypadku organizacji szkolenia stacjonarnie musielibyśmy mieć znacznie więcej – m.in. na sam dojazd. Jest to o tyle ważne, że znaczna część klientów czy też partnerów B2B to ludzie zajęci i nie zawsze są w stanie wygospodarować czas na dodatkowe aktywności.
3. Dodatkowa promocja Twojej marki
Organizując seminarium online B2B i dzieląc się wartościową wiedzą, budujesz wizerunek swojej marki wśród grupy docelowej. Rozprzestrzeniając webinary firmowe w mediach społecznościowych, mamy okazję, aby dotrzeć do potencjalnych klientów bez narzucania im decyzji o zakupie naszego produktu, bądź usługi. Dzięki temu tworzymy bazę osób, zyskujących do nas coraz większe zaufanie.
4. Okazja by zyskać ekspercki wizerunek
Seminaria to też świetna okazja do promowania ekspertów, którzy z nami współpracują i którzy na co dzień dzielą się swoją wiedzą. Szczerze zachęcamy do tego wszystkie firmy, aby zaangażowali do tego rodzaju spotkań swoich trenerów, handlowców, ekspertów. Webinar dla klienta biznesowego jest czymś pomiędzy edukacją, a sprzedażą. Jeśli prowadzący webinar dzieli się wartościową wiedzą, buduje tym samym zaufanie, które w późniejszym okresie może okazać się kluczowe przy podejmowaniu współpracy.
5. Inspiracja do kolejnych treści
Pytania, które możemy otrzymać w trakcie tych sesji to bardzo ważny wkład do procesu planowania kolejnych treści. Możemy wykorzystać do tego między innymi panel dyskusyjny. Polega on na regularnym zapisywaniu pytań, jakie zadają potencjalni klienci i odpowiadaniu na te, które powtarzają się najczęściej. Dzięki temu mamy pewność, że treści, które tworzymy są przydatne dla naszych odbiorców. Zazwyczaj sesje pytań i odpowiedzi realizowane są w formule chatu. Dzięki temu po zakończeniu webinarium możemy zapisać plik z pytaniami i pracować nad nim w ramach planowania treści. To niezwykle wygodne i skuteczne narzędzie.
6. Zdobycie nowych opinii wśród klientów
Już na samym początku artykułu wspominaliśmy o dodatkowych możliwościach interakcji z użytkownikami podczas seminarium online tj. chat, quizy, ankiety. Jest to na tyle istotne, ponieważ pozwala uzyskać błyskawiczną odpowiedź użytkowników. Dzięki temu zyskujemy niezwłocznie feedback dotyczący naszej osoby, naszego spotkania, naszego produktu, bądź też opinie dotyczące pewnych poglądów w danej grupie.
7. Zdobycie nowych leadów przy pomocy seminarium online
Webinary B2B to nie tylko kolejna dawka edukacji. Wiele firm wykorzystuje je do generowania leadów. Kluczowe jest dopasowanie szkolenia do odpowiedniego etapu podczas procesu zakupowego klienta.
Podsumowanie
W nowoczesnym marketingu, tj. marketingu b2b, webinaria mogą być bardzo skutecznym narzędziem do budowania wizerunku firmy jako eksperta. O czym należy pamiętać organizując webinar, można przeczytać w kolejnym naszym artykule. Organizacja seminariów firmowych to także sposób na powiększenie bazy mailingowej i oczywiście świetna okazja do generowania leadów.
Taka forma spotkań szczególnie popularna stała się podczas pandemii, podczas której zostaliśmy zmuszeni do pozostawania w domach i przeprowadzania spotkań w formie online. Uświadomiliśmy sobie wtedy jakie plusy wiążą się z przejściem na tryb zdalny. Wówczas rozwinęły się także narzędzia do przeprowadzania webinarów, dzięki którym do dziś mamy nieograniczone możliwości. Więcej o tym czym jest webinar, piszemy w innym naszym artykule.
Jeśli zastanawiacie się czy warto zacząć, zachęcamy aby zorganizować pierwszy webinar firmowy dla potencjalnych klientów w Poznańskim Centrum Szkoleniowo Konferencyjnym. Nasze doskonale wyposażone studia są w pełni gotowe, by profesjonalnie przeprowadzić szkolenie.