Zastanawialiście się kiedyś jaki powinien być idealny film z eventu?

Jeśli organizujecie wydarzenie i zależy Wam na dobrej dokumentacji, warto zastanowić się nad dokładnym scenariuszem takiej produkcji. Film powinien przede wszystkim opowiadać jedną, spójną historię, wzbudzać emocje, sprawiać, że po włączeniu go kilka lat później, wrócimy myślami do tego dnia i z uśmiechem na twarzy będziemy go wspominać. Ale nie zapominajmy też o tym, aby do takiego materiału video dorzucić ułamek promocji i prezentacji firmy.

Filmy z eventu są połączeniem nowoczesnego i dobrze zrealizowanego reportażu z elementami filmu promocyjnego. Takie filmy już od dłuższego czasu cieszą się dużą popularnością i pożądaniem. Dzięki nim dokładany cegiełkę w budowaniu wizerunku naszej marki, jednocześnie uwieczniając ważne i znaczące dla nas wydarzenia.

Dobrze zrealizowany film z wydarzenia, filmy z konferencji lub film z targów to doskonałe połączenie zabawy, integracji zawodowej, a także unikatowe podsumowanie przedsięwzięć realizowanych przez firmę.

film z eventu PCSK

Film z eventu – o czym powinniśmy pamiętać? 

  1. Pamiętaj, aby wybrać usługi sprawdzonego studia filmowego. To ważne, aby nawiązać współpracę ze specjalistami, którzy dadzą nam gwarancję udanej realizacji. Już od samej preprodukcji do montażu materiału po evencie (muzyka, dźwięk, odpowiednio wyselekcjonowane kadry) – to wszystko ma znaczenie, dlatego koniecznie wybierajmy do tego profesjonalistów).
  2. Zaplanuj scenariusz i rozpisz, na czym Ci dokładnie zależy, omów z operatorami kamery wszystkie ujęcia i spotkajcie się na wizji lokalnej, by jeszcze szczegółowiej sprecyzować wasze oczekiwania.
  3. Stwórz poklatkowe ujęcia z imprezy, a nagrania z całego eventu rozplanuj na minimum 2, bądź 3 kamery. Do tego dynamiczne ujęcia z drona, ujęcia z ziemi – im kreatywniej tym efekt końcowy będzie bardziej spektakularny.
  4. Jeśli wydarzenie będzie promować nowy produkt, utwórz wcześniej video, które zaprezentujesz również na filmie z eventu.
  5. Prowadź wywiady z uczestnikami – to właśnie przez takie interakcje materiał najbardziej zyska na atrakcyjności. Dzięki temu możemy się dowiedzieć z jakimi emocjami obchodzili się inni oraz jakie mieli odczucia względem eventu. Czy były one takie jak nasze? A może o czymś nie wiedzieliśmy? Wywiad jest doskonałą okazją, aby dowiedzieć się tego, czego niestety na samym przekazie video możemy nie zobaczyć.

Film z eventu jako narzędzie marketingowe

Gotowy film z eventu będziemy wykorzystywać wielokrotnie po jego zakończeniu, dlatego też tak bardzo ważne jest, aby materiał spełniał wszelkie wymienione wyżej wytyczne. Zmontowany reportaż jest okazją do utrwalenia wrażeń przez uczestników i zachęceniem osób niezdecydowanych do udziału w tego typu przedsięwzięciach w przyszłości. Są również inne dodatkowe możliwości wykorzystania filmów z treściami wygenerowanymi podczas wydarzenia.

  1. Najczęściej takie filmy są umieszczane w internecie na stronach firmowych, na Facebooku, Instagramie czy Linkedin jako materiały promocyjne naszej marki. Filmy takie mają również duże znaczenie, kiedy cyklicznie organizujemy wydarzenia. Możemy pokazać jak wyglądało nasze wydarzenie w przeszłości i zachęcić do kolejnego w przyszłości. 
  2. Filmy pozwalają też pokazać, jak spektakularne było to wydarzenie. Pokazują miejsce, scenografię, prezentują produkty, frekwencję czy nawet tło muzyczne. Możemy uwiecznić naszą współprace z patronami, sponsorami i pokazać, że jesteśmy otwarci na kolejnych, nowych kontrahentów. 
  3. Nagrania możemy umieszczać również na stronach internetowych, co zapewnia nam regularną zawartość poprawiającą ruch na naszej witrynie.

RODO, a filmy z eventów

Raczej większość z nas już słyszała o Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych. Jest to kwestia, której nie możemy pominąć w żadnej dziedzinie, tym bardziej w branży filmowej czy eventowej, ponieważ właśnie tutaj przez cały czas operujemy wizerunkiem.

Musimy przede wszystkim pamiętać o jednej podstawowej zasadzie, którą my jako organizator powinniśmy stosować. Już na samym etapie przygotowywania regulaminu imprezy, konieczne jest stworzenie odpowiedniego punktu, który w jasny sposób mówi o tym, że zamierzamy prowadzić filmową i fotograficzną dokumentację, a każdy uczestnik, który zdecyduje się przyjść na wydarzenie, automatycznie zgadza się z postanowieniami regulaminu. 

Dla nas jest to najważniejsze zabezpieczenie. Pamiętaj tylko, że regulamin musi być widoczny i dostępny dla każdego. Tak samo jak informacja o przetwarzaniu danych osobowych – nie zapomnij o podaniu administratora.

Jeśli chcecie zaczerpnąć więcej wiedzy na temat RODO podczas eventów, zapraszamy do naszego wcześniejszego wpisu – RODO na eventach.

Produkcja filmów jest dziś niezastąpiona. Film promocyjny z eventu to świetna pamiątka dla uczestników wydarzenia, dlatego warto już na wstępnym etapie organizacji eventu, zaufać agencji, która w całości i kompleksowo zorganizuje plan oraz film.