Video marketing to rodzaj strategii reklamowej, której cele realizowane są za pomocą treści filmowych. Aby ująć ten temat szerzej, należy powiedzieć, że video marketing to działania na wielu kanałach, które w długofalowej perspektywie wpływają na wizerunek marki, wykorzystując specjalnie stworzone w tym celu treści wideo. Dowolny materiał wideo marketingu można opublikować za pośrednictwem kilku kanałów jednocześnie. Może to być strona internetowa firmy, jej social media (np. na Facebook, Instagram), bądź newsletter. Równie często umieszcza się je na oficjalnym kanale marki i w serwisach przeznaczonych do zamieszczania tego typu treści, a więc na YouTube czy Vimeo.

Video marketing coraz częściej służy do zwiększenia ruchu w internecie oraz budowania świadomości marki. Jednocześnie pozwala na bieżąco kreować markę, reagować na potrzeby odbiorców i analizować odbiór.

Video marketing jako skuteczna forma content marketingu

Video marketing to również content marketing. W końcu nic tak dobrze nie przedstawi odbiorcy omawianego produktu czy usługi jak filmy video. Są one szansą na zaprezentowanie firmy jako eksperta w swojej dziedzinie, który doskonale zna się na swoim produkcie, bądź usłudze. Zaprezentowanie produktów w formie instruktażowej skraca dystans i pozwala zdobyć zaufanie do marki. Interesującym uzupełnieniem tego typu strategii jest również wykorzystywanie recenzji klientów, bądź blogerów czy influencerów, którzy dodatkowo mogą wzmocnić siłę przekazu. Wypowiedzi osób z branży to kolejny element, który pozytywnie wpływa na zaufanie, przedstawiając firmę jako wiarygodne źródło.

Video marketing jako skuteczny sposób na promowanie eventu

Video marketing działa niemalże w każdej branży i sprawdza się w celach promocyjnych, informacyjnych oraz edukacyjnych użytkowników marek. Co więcej, jeśli materiały video marketingu są prawidłowo ustrukturyzowane i okażą się łatwe w przyswojeniu, to z dużym prawdopodobieństwem zachęcą innych do podzielenia się nimi ze znajomymi.

Jednym z pomysłów na wypromowanie eventu za pomocą video marketingu jest nagranie krótkich “zwiastunów” przez prelegentów przyszłego spotkania. Jeśli na przykład organizujemy konferencję o charakterze szkoleniowym, możemy na potrzeby promocji nagrać z prelegentami zapowiedzi w postaci kilkuminutowych webinariów. Warunek jest jeden – nagrania te muszą pozostawić pewien niedosyt, który sprawi, że odbiorcy chcąc go zaspokoić, pojawią się na zaplanowanym evencie.

Innym pomysłem może być organizacja takich webinarów na żywo. Wówczas odbiorcy będą mogli zadawać pytania lub zasugerować tematy, które chcieliby, aby zostały rozwinięte na właściwym evencie. Streaming webinariów to doskonała metoda zaktywizowania potencjalnych uczestników wydarzenia. Dobrym pomysłem jest umożliwienie wykupienia dostępu do relacji z wydarzenia dla tych, którzy bardzo chcieliby wziąć udział w evencie, ale nie są w stanie pojawić się na nim fizycznie.

Zorganizowanie streamingu z imprezy ma jeszcze jedną zaletę – relacjonując wydarzenie możemy je jednocześnie nagrywać, by potem udostępnić nagrania uczestnikom. W ten sposób zachęcimy odbiorców do brania udziału w kolejnych organizowanych przez nas eventach. Otrzymają oni bowiem korzyść w postaci materiałów, do których będą mogli zawsze wrócić.

W PCSK, czyli Poznańskim Centrum Szkoleniowo Konferencyjnym, znajduje się studio nagraniowe, gdzie tworzone są filmy scenariuszowe, sesje foto reklamowe, czy videocasty do realizowanych wydarzeń. Studio PCSK pozwala też na tworzenie  prezentacji produktów online.

Wideo marketing, czyli skuteczny sposb na promocje wydarzenia

Co zyskują firmy, które zdecydują się na zastosowanie strategii marketingowych eventów opartych na wideo?

  • Wzrost rozpoznawalności marki w Internecie,
  • Zdobycie przewagi konkurencyjnej,
  • Zdobycie nowych klientów,
  • Lojalność dotychczasowych klientów,
  • Wzrost zainteresowania marką i jej ofertą,
  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
  • Podniesienie świadomości o marce.

Treści wizualne o wiele bardziej trafiają do świadomości widza – dotyczy to w szczególności obrazów statycznych tj. zdjęcia, grafiki, wykresy, infografiki), ale także obrazów ruchomych czyli filmów. Wykorzystanie takich materiałów w treściach na stronie internetowej, w newsletterach czy wpisach w mediach społecznościowych podnosi nie tylko ich atrakcyjność, ale także efektywność. Za jego pomocą można nawiązać kontakt z odbiorcami, zyskać ich zaufanie, a przy okazji skutecznie wypromować markę.

Video marketing – przykłady

  • Filmy promocyjne,
  • Filmy przedstawiające historię marki,
  • Relacje z bieżących wydarzeń
  • Materiały edukacyjne,
  • Porady,
  • Tutoriale,
  • Wywiady,
  • Animacje,
  • Webinaria,
  • Live streaming.

Jeśli chcemy wzbudzić zainteresowanie szerokiego grona odbiorców, to już na kilka tygodni przed eventem powinniśmy mieć gotowe, promujące go, materiały wizualne. Możemy stworzyć na przykład film, w którym przedstawimy wszystkie osoby powiązane z imprezą.

Tworzenie kampanii video marketingu

Przed stworzeniem kampanii video marketingu należy je przede wszystkim oprzeć o jedną spójną strategię. Zapychanie przekazu elementami zbędnymi może niepotrzebnie zdekoncentrować odbiorcę. Właściwym działaniem jest wciągnięcie widza w treść, zaangażowanie go i wywołanie oczekiwanych emocji. Razem ze śmiechem czy wzruszeniem firma zyskuje zaufanie i staje się zapamiętana. Zastanawiając się nad scenariuszem materiału i treścią video, należy przemyśleć, jakie cele chce się osiągnąć, kto ma być odbiorcą, jaki ma mieć charakter i jakie skojarzenia z marką można w nim zastosować. Można skorzystać z lekkich form, jak animacje czy filmy rozrywkowe oraz np. treści eksperckich, jak tutoriale, demonstracje czy poradniki, ale ten typ komunikacji daje na tyle szerokie możliwości, że jedyne ograniczenie tkwi w kreatywności nadawcy. Działania event marketingowe muszą być przede wszystkim przemyślane i w naturalny sposób wynikać z działalności firmy i realizowanych przez nią założeń.