Transmisja online, inaczej live streaming to usługa, która szczególnie w 2020 roku zyskała na popularności i do dziś zyskuje również na wartości. Jest aktualnie standardem branży eventowej, marketingowej, filmowej i na dobre zagościła w naszych mediach. 

Podczas streamingu możemy przekazywać obraz na żywo, na kilka kanałów jednocześnie m.in.: YouTube, Facebook czy Instagram. Dzięki temu za pomocą jednego połączenia docieramy do nielimitowanej ilości odbiorców. 

Wybierając realizatorów do tego rodzaju usług, warto sprawdzić i wybrać tych najlepszych, ponieważ to właśnie wysoka jakość przekazu obrazu, zapewni Wam najskuteczniejszą reklamę.

Transmisje online — korzyści

Kluczową zaletą transmisji online jest brak ograniczeń względem lokalizacji jak i potencjalny dostęp do wielu osób jednocześnie. Nie od dziś wiemy, że przekaz video jest też atrakcyjniejszy od zdjęć, a jeśli wykorzystujemy do niego profesjonalny sprzęt, odpowiednie oświetlenie i wysoką jakość dźwięku, mamy gwarancję skutecznej reklamy. Tutaj możemy się na chwilę zatrzymać i podkreślić jak znacząca jest emisja audio podczas tego typu realizacji. Jest to połączone z zatrudnieniem dodatkowej osoby odpowiedzialnej za sam dźwięk, która od doboru odpowiedniego zestawu mikrofonów po wybór miksera dźwięku i dbania o właściwy przesył audio — sprawia, by transmisja odbyła się bez zakłóceń. 

Transmisje internetowe dla firm i wydarzeń bardzo szybko zyskały na popularności i stały się powszechnie wykorzystywane przez różne firmy czy też organizatorów ważnych wydarzeń typu konferencje, szkolenia, wykłady. Z roku na rok powstaje coraz to więcej narzędzi, które pozwalają nam na poprawę jakości przesyłu cyfrowych danych. Rozpowszechnienie rozwiązań technologicznych sprawiło też, że w obecnych czasach każdy jest w stanie przeprowadzić live streaming. Przykładem jest również przesył informacji za pomocą telefonu i włączenie tak zwanego “lajwa” podczas imprezy ze znajomymi. Facebook live, instagram live to dziś jedne z popularniejszych udogodnień, z których korzystamy w social mediach.  Jednak taka transmisja różni się znacznie od profesjonalnie przeprowadzonej realizacji z dwóch kamer za pomocą realizatora dźwięku i z odpowiednią reżyserką. 

Transmisja eventow online na żywo

Jak zrobić streaming na żywo? – organizacja wydarzeń online

Wyemitowanie transmisji na żywo nie należy do rzeczy trudnych. Tak jak wcześniej wspominaliśmy, kanałem do przekazu danych może być przykładowo YouTube, bądź Facebook. 

Dużo bardziej złożone jest takie zaplanowanie streamingu, by faktycznie spotkał się on z zainteresowaniem. Podstawą jest oczywiście właściwa promocja samej transmisji. Jeśli bowiem odpowiednio wcześnie nie poinformujemy naszych odbiorców o relacji live, to trudno oczekiwać, że ktokolwiek się nią zainteresuje. Doskonałym rozwiązaniem jest więc włączenie promocji streamingu do ogólnych działań promujących dane wydarzenie. Dzięki temu nasz przekaz będzie spójny, a użytkownicy oglądający transmisję będą się czuli naprawdę docenieni.

Drugą kwestią związaną z live streamingiem jest odpowiednie dopasowanie go do charakteru wydarzenia. Chodzi tu głównie o wybranie, czy streaming będzie trwał przez cały czas eventu, czy jedynie będzie on prezentował ważniejsze fragmenty wydarzenia. Jest to szczególnie ważne w przypadku długich transmisji, bądź też takich, w trakcie których jest sporo przestojów czy przerw. Zbytnie dłużyzny czy transmitowanie przerwy kawowej mogą bowiem szybko zniechęcić naszych widzów. 

Jak zwiększyć zasięgi eventu podczas transmisji online?

  1. Włącz ogólnodostępny chat. Dyskusja, możliwość zadawania pytań i komentowania tego co się na bieżąco dzieje czyni transmisję ciekawszą, która dodatkowo angażuje coraz to większą ilość osób.
  2. Zorganizuj konkurs z ogłoszeniem zwycięzców — dzięki temu zbierzesz publiczność, która aktywnie będzie uczestniczyć w spotkaniu!
  3. Warto również podczas tzw. live event wykorzystywać różne ujęcia, nagrywać z kilku kamer- pamiętaj, aby urozmaicić spotkanie i sprawić by transmisja była dynamiczna 

Event online, transmisja video — jakie platformy wybrać do streamowania?

  • Transmisja na Facebook 

To najbardziej znana i najczęściej wybierana forma transmisji. Dzięki połączeniu z platformą social media możemy korzystać bezpośrednio z komunikatora jakim jest czat. Nie jest też tajemnicą, że Facebook w pierwszej kolejności promuje treści wideo, a szczególnie transmisje live, dzięki czemu zwiększają się zasięgi Twojego eventu.

  •  Transmisja na YouTube

To druga najbardziej popularna opcja dotarcia do publiczności. Aktualnie jest to rozwiązanie całkowicie darmowe, natomiast posiada pewne ograniczenia, takie jak np. brak możliwości umieszczania reklam. Transmisję z YouTube można udostępnić na żywo na dowolnej stronie internetowej. Dzięki temu można streamować równocześnie np. na Facebooku. Transmisja jest w pełni responsywna, więc można oglądać ją zarówno na TV, komputerze czy smartfonie.

O czym należy pamiętać przed transmisją live:

  • Sprawdź jakość internetu
  • Sprawdź, czy masz wolne miejsce w pamięci smartfona, ponieważ film zajmie kilkadziesiąt MB lub więcej,
  • Mów głośno, aby szum z otoczenia nie zakłócał jakości dźwięku i mów wyraźnie!
  • Pomyśl o stabilizacji – jeśli planujesz nagrać relację z eventu, to sprawdź, czy trzymając smartfona w dłoni, obraz nie będzie się trząsł; jeśli chcesz zrobić wywiad, postaw telefon na statywie, albo przynajmniej oprzyj o stabilną podstawę,
  • Możesz również pomyśleć o zapewnieniu agregatu w razie awarii prądu.

Obecność na żywo wzbudza zaufanie, ponieważ jest tu i teraz, jest autentyczna. Przekaz musi być jednak atrakcyjny dla odbiorcy, nie może zakłócać go słaba jakość obrazu czy dźwięku i musi być dynamiczny, bo publiczność szybko zrezygnuje z oglądania takiej relacji.

Nie ulega wątpliwości, że internetowe transmisje na żywo mogą okazać się bardzo użytecznym narzędziem. Pozwalają one bowiem zarówno na wygenerowanie wielokrotnie większej liczby odbiorców eventu, jak i jednoczesną promocję samego wydarzenia. Dlatego też warto korzystać z tego rozwiązania jak najczęściej.