Nie od dziś wiadomo, że za pomocą filmów produktowych można naprawdę zwiększyć atrakcyjność swojej firmy. Zdecydowana większość odbiorców preferuje przekaz treści w formie filmu wideo, co jest po prostu wygodniejsze. Okazuje się, że ponad połowa konsumentów w pierwszej kolejności ogląda film produktowy, zanim zdecyduje się na zakup.

Niemalże wszyscy konsumenci są zgodni co do tego, że dzięki wideo możliwe jest lepsze zrozumienie produktu czy oferowanej usługi. To właśnie za pomocą zamieszczonych na stronach filmach produktowych możliwe staje się zwiększenie konwersji i to kilkudziesięciokrotnie. Produkcja filmów produktowych stwarza nowe możliwości pozyskania klientów dla firm.

Wiarygodność prezentacji filmowej jest znacznie większa, a dodatkowo daje możliwość wpływania na emocje odbiorców poprzez muzykę, fabułę oraz charakter filmu. W porównaniu do przestarzałych metod prezentacji, filmy produktowe są zaawansowanym narzędziem.

Umiejętne wykorzystanie filmu produktowego ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży. Film produktowy może nauczyć klienta obsługi prezentowanego towaru, bądź pokazać wszystkie jego zalety w wygodny, szybki i atrakcyjny sposób.

 

Filmy produktowe - profesjonalna prezentacja produktu

Jak zrobić dobry film produktowy?

Każdy film jest osobnym tematem, z inną treścią, historią i podejściem do grupy docelowej. Dlatego tworzenie materiałów wideo powinno być dobierane indywidualnie do każdej firmy. Produkcja filmów produktowych w Poznaniu, w Poznańskim Centrum Szkoleniowo Konferencyjnym PCSK oferuje indywidualne podejście i różne formy realizacji m.in. recenzje produktów, sesje video, filmy do reklam w mediach społecznościowych, filmy produktowe, filmy eventowe, filmy korporacyjne.

Ekspert na filmie wideo ma stawać się zmysłem wzroku i dotyku klienta – tak aby zminimalizować barierę kupowania poprzez płaski ekran komputera. Nie wiąże się to z koniecznością tworzenia drogich produkcji, najważniejsze to być wiarygodnym. Przekazanie wiedzy musi się odbywać w sposób, który pozwoli odbiorcy się odprężyć. Zarówno na poziomie estetycznym, jak i – przede wszystkim – merytorycznym. Scenariusz ma być przygotowany tak, aby zrozumienie złożonych tematów ze strony widza nie wymagało praktycznie żadnego wysiłku. Cała sztuka polega jednak na tym, żeby nie tylko wyjaśniać, ale także finalnie wpływać na wybór konsumencki i angażować odbiorcę.

Podstawą sukcesu każdego materiału reklamowego, niezależnie czy będziemy mieć na uwadze materiały audiowizualne, dźwiękowe, czy też zwykłe reklamy tekstowe, jest innowacyjny pomysł, który odróżniał nas będzie od produktów konkurencji. Może być on związany z wykorzystaniem ciekawej gry słów, hasła reklamowego lub też użyciem charakterystycznych postaci, które na długo kojarzone będą z określonym produktem lub marką. W taki też sposób reklamują się najwięksi potentaci rynkowi, bazując na doświadczeniach zdobywanych przez wiele lat obecności na rynku. Nie inaczej jest w przypadku filmów produktowych.

Przedstawienie produktu oraz opisanie jego zalet powinno nastąpić w przystępny sposób, który jednocześnie budzić będzie pozytywny odbiór społeczny oraz rodzić zaufanie odbiorców.

Bardzo istotną rzeczą, o której często zapomina się przygotowując tego rodzaju materiały, jest także odpowiednie dobranie kolorystyki używanej w filmie reklamowym. Powinna ona nawiązywać z jednej strony do barw używanych przy budowaniu renomy używanego znaku towarowego lub stosowanej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, z drugiej natomiast – do kolorów charakterystycznych dla produktu, który przedstawiany jest w promocyjnym video.

Kolejną bardzo istotną kwestią jest przygotowanie materiału filmowego czy też animacji graficznej, zgodnie z kanonami panującymi wśród specjalistów od grafiki komputerowej i produkcji filmowej. Materiał charakteryzować się musi estetyką oraz dobrze dobraną kompozycją wizualną, która świadczyć będzie o profesjonalizmie przygotowującego go podmiotu.

Znaczna część odbiorców przekazu reklamowego nie pozostawi tej kwestii obojętnej, kształtując swoje opinie o produkcie i producencie właśnie na podstawie jakości wykonania przygotowywanego materiału filmowego.

Korzyści z filmów produktowych

Filmy produktowe budują świadomość produktu i informują o jego przeznaczeniu i sposobie wykorzystania. Dzięki przekazywanej wiedzy klient będzie mieć mniejsze obawy i pewność, że po zakupie nie będzie musiał wertować kilkudziesięciu stron skomplikowanej instrukcji obsługi.

Prezentacja filmowa to także szansa na pozyskanie odbiorców, którzy trafią na stronę przypadkiem, przeszukując w sieci informacje na temat danego produktu. Wizualny przekaz generuje natychmiastowy odbiór. Kompleksowe podejście do zapoznania go z produktem zwiększa szanse na zakup.

Reasumując

Każdego roku środki przeznaczane na materiały video rosną. Coraz więcej firm zaczyna zauważać potencjał i wpływ filmów na sprzedaż. Nie jest to łatwe – materiały muszą być w pełni dopasowane do klienta, ale wraz z ich popularnością rośnie także poziom prezentowanych obrazów. Uniwersalny model, który sprawdzi się na każdej stronie nie istnieje. Świadomy klient to wymagający klient, a z takimi najczęściej mamy do czynienia w sieci.

Filmy o produktach mają także wpływ na pozycjonowanie sklepu. Dla wyszukiwarek filmy wideo mają większą wartość niż tekst, a to z kolei zwiększa szanse na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwania. Ponadto filmy wideo są wyświetlane wraz z obrazem podglądu, dlatego sklepy z materiałami wideo są częściej odwiedzane, m.in. dzięki lepszym wynikom w rankingu wyszukiwania oraz lepszemu współczynnikowi klikalności.